01 jan Maak het je klanten makkelijk via tekst
Je gaat de stad in om een verjaardagscadeautje te kopen voor je vriendin. In die hippe winkel met die handige keukenspullen. Winkel ziet er strak uit, je krijgt een hapje te proeven, je vindt nét wat je nodig hebt en dan wil je afrekenen.
“Ik doe u in vertrouwen met betrekking tot het door u aangeschafte cadeau het wisselgeld toekomen en wens u verder veel succes teneinde uw winkelproces verder te bevorderen”, zegt ze achter de kassa. He? Dat spoort toch niet?
Kijk nu eens naar een website: je koopt een cadeautje en ontvangt dan een mail met ouderwetse zinnen erin. Komt voor. Doet raar aan.
De ‘met betrekking tots’, de ‘middels’ en de ‘doen u toekomens’ komen nog steeds voorbij. Net als zinnen in een zin, dubbele ontkenningen en jargon. Daar wordt niemand blij van, sterker nog, ze aarzelen om jouw product of dienst af te nemen.
Zoek je goeie teksten waarmee je klanten wél uit de voeten kunnen? Bel of mail me dan.
Geen reactie's